Пазарът за продажба на бизнеси в България
Как се печели при продажбата на бизнес
31.08.2011 TV7, предаване "Уикенд с Миа Сантова"
Гледайте целия видео материал под текста.В своя сутрешен уикенд блок TV7 коментира темата за продажбата на бизнеси в България, за това кога е изгодно един собственик да си продаде бизнеса и кога е добре да се купи бизнес.
В света от години съществуват посреднически агенции, които се занимават с изкупуване на бизнеси. Оказва се, че ги има и у нас, макар да са малко и услугите им все още да не популярни освен в тесни кръгове. В тези агенции консултация можете да намерите в областта на счетоводството и финансите, юристи, специалисти по реклама и маркетинг, както и експерти по човешките ресурси.
Причината този тип фирми у нас да не са особено разпространени се състои в това, че на тях се гледа по-скоро като на брокери, които осъществяват посредническа услуга и не се оценяват множеството съпътстващи дейности, които изпълняват консултантите.
Според експерти съществуват три категории компании, които се ползват посредническите агенции за да продадат бизнеса си. В първия случай това са фирми, които са част от някакви професионални инвеститори, било то физически лица или част от мултинационални компании. Те могат да решат в даден момент, че не виждат перспектива в този бизнес или решават да се концентрират в друга дейност. Такива у нас бяха сделките с "Kamenitsa" и "Американ стандарт". Вторият случай е при пенсиониране на собственика на дадена компания, той се отказва от бизнеса си, а третата категория са на компании, които вече изпитват трудности да се справят и се налага да се откажат от дейността си.
Благодарение на подобен тип сделки освен с луксозен хотел, човек вече може да се сдобие и с туристическа агенция, завод за рециклиране на хартия, верига от аптеки и дори PR-агенция с над 10-годишен опит.
Според Полина Стойкова – директор на консултантската фирма BusinessForSale.bg - може би заради това, че кризата удари първо строителния сектор и имотния пазар, в последните години се оферират доста хотели, проекти за застрояване на парцели за комплекси и друг тип строителство, а напоследък има и доста оферти за продажба на бизнеси като ресторанти, заведения и барове. Има и оферти от леката промишленост – мебелни фабрики, текстилни фабрики, оферти в хранителния бизнес и др. Според Полина Стойкова това вероятно означава, че това са и отраслите, където кризата е доста осезаема, като това със сигурност се отнася за сферата на туризма, имотите и бизнес имотите. Но например в сферата на заведенията и ресторантьорството се оформя тенденция, според която собствениците на тези бизнеси най-често ги продават, защото планират да заминават или да се местят в чужбина.
Този вид услуги все още са в начален стадии на развитие, особено що се отнася до средния и малък бизнес. BusinessForSale.bg е специализирана в този тип бизнеси, тъй като вече има нужда от такъв тип вторичен пазар на бизнеси, за да може един предприемач или семейство, които са създали бизнес, да могат да го реализират без значение от неговия размер.
Практиката показва, че успешната формула е да се продаде един бизнес в готов вариант. От гледна точна на това, че първо базата вече е изградена, второ - той разполага със съответните разрешителни, т.е. със съответният статут, за който ще се използва. Това е едни огромен плюс, за човек, който стартира бизнес, тъй като спестява задължителното време, което се отделя за формалностите. От тази гледна точка продажбата на бизнес е далеч по-удачно от наемането на едно празно помещение, твърдят експерти.
Според експерти най-голямо е предлагането на бизнеси в сферата на строителството и недвижимите имоти, тъй като кризата засегна главно тези сектори. А най-търсени за купуване са бизнеси, които предлагат производство на продукт за износ. Хората не бива да се притесняват да пускат оферти за продажба на бизнес или дял, но преди това трябва да подготвят удачен план за развитие на дейността от страна на купувача. Ако не могат да изготвят такъв сами, е хубаво да се обърнат към специалисти.
Последни бизнес новини
Всеки втори хотел в Банско се продава, но купувачи няма
На фона на протестите срещу и за спорния Закон за горите хотелиерският бизнес в Банско е замрял и всеки втори хотел в планинския курорт търси нов собственик.
повечеСобственици бързат да се отърват от имотите
Баровете и ресторантите са най-масовият бизнес, който фирмите продават в условията на криза. С продажбата собствениците обикновено искат да си осигурят свеж ресурс за нова инвестиция.
повечеИЗГОДНИ ЗАСТРАХОВКИ за Вашия бизнес
Business For Sale стана партньор на ИЗГОДНИ ЗАСТРАХОВКИ – сайт за онлайн застраховане. Екипът на ИЗГОДНИ ЗАСТРАХОВКИ предлага корпоративни решения за Бизнеса и управление на неговия застрахователен портфейл.
повечеБизнесът търси малки и евтини складове
В последните месеци много български фирми започват да търсят складове и производствени площи и в този сегмент има сериозно раздвижване. Интересът е съсредоточен основно към помещения между 60 и 200 кв. м.
повечеПродажбата на бизнес не е срамна дейност, а просто бизнес!
Когато всички възможности за изправяне на крака на пострадалият ни бизнес са разиграни идва ред на една трудна или в някои случаи спасителна стъпка – да се разделим с бизнеса си. Да продадеш нещо, което си създавал във времето, но сега се превръща във воденичен камък, който тегли към дъното е труден процес. Понякога и емоционално обвързан. Но да продадем бизнеса си или пък част от него може да има и много положителен ефект. За развитието на тази нова тенденция разговаряхме с Борис Алтънков, Управляващ директор на www.BusinessForSale.bg, посредническа компания в областта на продажба и покупка на бизнеси.
повечеКупувам бизнес, продавам бизнес
Когато всички възможности за изправяне на крака на пострадалия ни бизнес са разиграни, идва ред на една трудна или в някои случаи спасителна стъпка - да се раздели с бизнеса си. Да продадеш нещо, което си създавал във времето, но сега се превръща във воденичен камък, който тегли към дъното, е труден процес. Понякога и емоционално обвързан. Но да продадем бизнеса си или част от него може да има и много положителен ефект.
повечеИдеята като бизнес
Управляващият директор на BusinessForSale.BG, Борис Алтънков, беше гост на предаването "Уикенд с Миа Сантова" на 18.09.2011 г., за да коментира възможностите за патентоване на идеи и намиране на инвеститор и продажбата на патента. Много милиардери са натрупали богатството си, благодарение на разумни инвестиции и забележителен бизнес нюх. Други обаче просто са имали късмета да им хрумне да продават нещо, за което никой досега не се е сетил. В списъка на „Форбс” за най-богатите хора на света фигурират имената на много хора, забогатели по този начин.
повечеПет ключови фактора за успех при продажба на бизнес
Ако няколко пъти сте били на ръба да продадете бизнеса си, но в последния момент, а понякога и доста по-рано, не успявате, със сигурност сте се чудили защо се получава така. Ето ви някои причини от практиката в България, които може да са причината за това.
повечеКакви са приликите и разликите между новия и стария закон за ВЕИ?
Новият Закон за енергията от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) влезе в сила от 3 май. Част от залегналите в него норми и изисквания са близо до тези в предишния, но имаше и изменения, направени в последния момент при гласуването в парламента.
повечеКои са приоритетните сектори за привличане на инвестиции у нас според държавата
Няколко са секторите, които според държавата в лицето на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) и Българската агенция за инвестиции (БАИ) трябва да са приоритетни през следващите пет години в процеса на привличане на преки чуждестранни инвестиции (ПЧИ) у нас. Това стана ясно от представената днес презентация от изпълнителния директор на БАИ Борислав Стефанов по време на конференция в София, посветена на привличането на инвестиции в България.
повечеБизнес за продан
Казват, че по време на криза се раждали най-доб¬рите възможности за пече¬лене на пари. Дали е така всеки сам може да прецени, но истината е, че сътресе¬нията във финансовия сек¬тор и икономиката разкри¬ха една непозната доскоро за българина възможност купуването на разработен бизнес.
повечеНай-големите сделки в България за 2010 г.
2010 г. се очертава като една от най-слабите по сливания и придобивания в България, макар в последните няколко месеца пазарът да стана свидетел на силно активизиране и на купувачите, и на продавачите. Стойността им се очаква да бъде наполовина по-малко от 2009 г. с обем от 2 млрд. евро, по данни на "Райфайзен инвестмънт" и "Ентреа кепитъл". Техните изчисления показват, че за първите десет месеца на годината общият обем на сключените сделки е около 700 млн. евро. Медиите, телекомуникациите и имотите са основните сектори, в които станаха големите сделки на годината. Продажбите се движеха предимно от невъзможността за обслужване на дългове, други пък бяха решили да се изнесат от българския пазар. По изчисления на "Дневник" общо пазарът ще достигне близо 1 млрд. евро при около 50 сделки, някои от които предстои да бъдат финализирани. "Дневник" представя най-големите десет.
повече1 млн.лв. максимум за компания в България
Фирмите за продажба са в тежко състояние, задлъжнялост и намалели обороти, казва Никола Стоянов*, управляващ директор на BusinessForSale.BG за Economynews.bg.
повечеСделки за милиони в България въпреки кризата
Въпреки икономическия спад в цял свят, някои инвеститори влагат много пари за закупуване на нови компании. Според икономисти именно по време на криза е най-добре да се правят подобни инвестиции, тъй като цената на сделките е по-ниска. Предполага се, че след време подобни вложения ще имат голяма възвращаемост.
България не прави изключение в това отношение.
Хотелиери не искат ДДС
От Съюза на инвеститорите в туризма, поискаха туристическата дейност в България да се облага с 0% ДДС, за да се справи браншът с кризата. В случай, че това не е възможно, ставката да бъде намалена поне на 5-7%, искат от съюза, пише в-к Стандарт.
Други ...
Стартира програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор в България
Днес вицепремиерът Меглена Плугчиева и министърът на земеделието и храните Валери Цветанов обявиха началото на Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор.
"Секторът ще играе значителна роля", каза пред журналисти вицепремиерът ...
Рецесията в Източна Европа неизбежна, кризата - да
В една от последните си статии посветени на тежката рецесия, в която се намира Източна Европа в момента, списание "Икономист" разглежда възможността дали има вероятност тази част от Стария континент да мине по пътя на Аржентина.
Според изданието, Източна ...
Работна група ще предложи мерки за подобряване на бизнеса в България
Очаква се скоро да бъде създадена експертна група от представители на водещи компании, чиято цел ще бъде да формулира и предложи мерки, които от своя страна на доведат до подобряване на бизнес климата в България, във възможно най-кратки срокове.
Не ...
Силен интерес към Бургас на туристическо изложение
Община Бургас предизвика силен интерес сред посетителите на XIII-тото международно туристическо изложение в Истанбул, провело се от 12 до 15 февруари, съобщиха от Общината.
Целта на посещението е Бургас да стане по-привлекателна туристическа дестинация. ...